S Druidy za památkami Egypta – část 1

Je magické datum 22.2.2020 večer a my se postupně scházíme na pražském letišti. Je nás 44, zase ta magie čísel. Odbavujeme se a trochu nečekaně, po minulých zkušenostech, odlétáme téměř na čas.  Let trvá 4 hodiny, zčásti to prospíme, ale nad ránem vidíme neuvěřitelně nádherný východ Slunce.

Přílet, fronta na vízum a hurá k autobusu. Čekáme jen na Boženku. Které nějaký rekreace chtivý turista vyměnil kufr. Odjíždíme do Hotelu Sunny Days, který je u malého zálivu. Dorážíme o půl 8 a následně nás čeká několik hodin čekání na ubytování. V Egyptě se prostě nespěchá.

Čas trávíme poleháváním na opalovacích lehátkách a procházkou podél malého zálivu, který slouží jako koupaliště, na vyhlídku s výletními loděmi a výhledem na otevřené moře.  Tady nás překvapí  dvoumetrová muréna vyhřívající se téměř u břehu.

Ubytují nás v 11 a tak dáme sprchu a jdeme na oběd. Odpoledne trávíme koupáním, procházkou a dospáváním. Před večeří sedíme v místní  zahradním posezení a František se šesti manželkami, jejichž počet se postupně zvyšuje, budí zasloužený obdiv.

Po večeří jdeme spát, čeká nás náročný den.

Jak se stane motem našeho pobytu, vstáváme trochu dřív, než obyčejní rekreanti. Je 0:30 když nám zazvoní telefon z recepce a my bereme zavazadla a vyrážíme na autobus, který nás poveze do Aswanu. Díky našemu počtu dostáváme dva autobusy, což se ukáže jako velká výhoda, protože téměř na každého vychází dvojsedadlo. Cesta nám trvá od 2:15 do 12 hodin s jednou zastávkou. Cesta vede přes vyprahlou kamenito-písčitou pustinu a vypadá opravdu nehostinně.

Po ubytování na lodi Nils Carnival si dáváme oběd, bereme batůžky a vyrážíme autobusem do přístavu, kde se naloďujeme na malou loďku a vyplouváme směr Chrám v Philae. Tady si projdeme energetickou linii vedoucí z nádvoří středem až dovnitř chrámu se svatyní. Procházíme boční místnosti, kde jsou důležitá místa, na stěnách vidíme Thovta s Horem nalévající moudrost do Adepta, v zadní místnosti pak Isis s roztaženými křídly, takto zachovalé detailní zobrazení je v Egyptě jen na několika místech. Na pravé straně nádvoří je chodba, kde je možné harmonizovat mužsko-ženský princip. Procházíme na pravou stranu chrámu, kde je zachovaný původní vchod. Chrám byl totiž přestěhován, původní umístění je nyní pod vodou.

Z přístavu přejíždíme přes hráz vybudovanou v roce 1902 o výšce 42 m, je odsud krásný výhled. Vlevo Násirovo jezero s Chrámem Philae a vpravo 1. katarakt, krajina s peřejemi. Přijíždíme do malého přístavu a loďkou přejíždíme do Chrámu Kalabsha Temple.  V rychlosti procházíme Chrámem až ke svatyni, potom rychle ven, obejdeme Chrám zprava a jdeme mezi velkými balvany k Horovu svatostánku.  V předsálí jsou tři sochy s mimozemskými rysy, vzadu portál. Všude je stále ještě původně barevná výzdoba. Jen škoda, že nemáme více času.

Zpět na loď se stavujeme v parfumérii, kde očicháme spoustu tradičních vůní vyráběných původními recepturami. Rychle na večeři a poté ještě pěšky do města na místní trh. Ten v Aswanu je vyhlášený především kvalitním kořením.